DEN RUMENSKE SVARTEHAVSKYSTEN   |  REISEMÅL ROMANIA   |   NYHETER   |    | Twitter |

" Kom som en gjest, dra som en venn "

" Kom som en gjest, dra som en venn "

Sveitsisk kvinne etablert i Sulina promoterer Donau-deltaet for utenlandske turister

O elveţiancă stabilită în Sulina promovează Delta Dunării pentru turiştii străini: Am venit cu bicicleta 3.000 de km, acum şase ani şi jumătate. Sunt mulţi turişti străini care abia aşteaptă să se întoarcă în Delta Dunării

Janine Holenstein, en 63 år gammel sveitsisk kvinne bosatte seg i Sulina, promoterer Donau-deltaet for utenlandske turister. Hun er nå medlem av «Discover Sulina»-foreningen og forteller at antallet utenlandske turister som besøker Donau-deltaet vil øke, spesielt siden mange av dem ikke kan vente med å komme tilbake etter at de var der før pandemien.

  «Jeg bor i Sulina, jeg flyttet dit for fem år siden. Jeg kom til Sulina for første gang på sykkel, for seks og et halvt år siden, fra Sveits. Jeg kom alene, med teltet og alt jeg trengte, 3000 km. Sulina føltes som mitt sted umiddelbart, og da ting endret seg i Sveits, bestemte jeg meg for at jeg måtte flytte til Sulina. I Sulina er det er annerledes, det er vakkert og det er levende! Mye mer energisk enn andre mer siviliserte steder i Romania, hvor alt er veldig strengt regulert. Og jeg har alltid ønsket å bo på steder som i Donaudeltaet  hvor alt er naturlig, sier Janine Holenstein, medlem av Discover Sulina-foreningen, til nettstedet News.ro.

Janine Holenstein er nå denne uka til stede på World Travel Market i London, den største generelle reiselivsmessen i verden, f- or å promotere Romania.


GAMLEBYEN BUCURESTI har blitt et kjent møtested for turister fra hele Europa de siste årene

TIPS BUCURESTI

Bucuresti- Romanias hovedstad

DE RUMENSKE BADEBYENE

Badeferie på rumenske "Litoral"

Den rumenske riviera | Om de rumenske badebyene på norsk

LANDSBYMUSEET

Brasov

Brasov
Video

Europas størsta spa | www.therme.ro

Europas størsta spa | www.therme.ro
Therme Bucuresti er Europas største spa åpnet i januar 2016.Klikk bildet for en presentasjon

Iasi

Iasi
Video

Barlad

Barlad
Video