Midt i sommersesongen øker problemene med flyreiser – også her i Romania. I Bucuresti, den siste uken ble 400 fly forsinket og flere titalls kansellert, - ifølge Otopeni lufthavn.
Økonomidepartementet i Romania har bedt om støtte på europeisk nivå angående flyselskapet WIZZ AIR - som topper lista med flyselskaper som har slike problemer.
Passasjerer med kansellerte eller forsinkede flyreiser kan sende inn klager til EU sin forbrukerverntjeneste i Romania. Men WIzz Air sin respons på slike klager er lite tilfredsstillende.
Passasjerer på et fly fra Bologna til Bucuresti måtte vente i mer enn 20 timer. Selskapet varslet gjentatte forsinkelser, og passasjerene mottok kun kuponger på fire euro.
Samme dag fikk et fly fra London, også fra Wizz Air endret sin avgangstid gjentatte ganger – også over natta. En av passasjerene forteller rumenske media at de ikke en gang fikk dekket overnatting på hoteller, slik de har krav på..
Wizz Air på sin side sier i en pressemelding at de i travle perioder, i likhet med andre flyselskaper, opplever ulike driftsforstyrrelser som har resultert i uønskede forsinkelser og kanselleringer. Men passasjerer anbefales å sjekke nettsiden og appen for å få beskjed om forsinkelser i forkant…...
Antall klager for Wizz Air-selskapet øker, også ved konsulatene i andre land, hevder den rumenske økonomiministeren. EU sin sin forbrukerverntjeneste er nå kontaktet av flere myndigheter i flere EU-land forbindelse med WIZZ AIR sin aktuelle manglende service overfor passasjerene sine ved annulleringer og forsinkelser.