DEN RUMENSKE SVARTEHAVSKYSTEN   |  REISEMÅL ROMANIA   |   NYHETER   |    | Twitter |

" Kom som en gjest, dra som en venn "

" Kom som en gjest, dra som en venn "

Ung svenske i Romania: “ De sa at her var det bare fattigdom og elendighet - men jeg har funnet noe helt annet”

6 Pesteri Spectaculoase din Muntii Apuseni - Minimap.ro

Svenske Robin er mer enn begeistret over Romania etter sitt siste besøk her i landet. Den unge mannen har flere ganger vært i Cluj, Apuseni-fjellene, Oradea og Bucuresti.

“Svenske reisebyråer ignorerer Romania” – sier Robin. “ Det er synd at mange av mine landsmenn går glipp av dette utrolig vakre og spennende landet av den grunn!”

Han oppdaget Romania da han for noen år siden var på et besøk i Ungarn. Der kjøpte han en dagsutflukt til Oradea og ble betatt av byen Og han bestemte seg for å reise tilbake.

Som fan av Sting fant han ut at den britiske artisten skulle holde konsert i Cluj sist år.. Flere konserter, inkludert den i Romania, ble imidlertid utsatt på grunn av pandemien, men i mellomtiden hadde Robin kjøpt en billett til Cluj. Og han valgte å ikke vrake billetten og han dro til Romania, spesielt siden han hadde tatt noen dager fri for dette. Og han var fascinert av alt han opplevde.

Siden da har det blitt flere besøk i Cluj, Bucuresti, og Oradea. Men nå nylig har han sammen med to svenske venner oppdaget det han synes er aller mest fascinerende  med Romania.

Han tok dem med seg til Apuseni-fjellene i Padis-området. Her fikk de muligheten til å se noen unike grotter som de syntes var utrolig flotte. «Jeg hadde aldri sett en slik hule før jeg kom til Romania. Jeg mener, jeg har sett underjordiske huler før, men bare på TV, så det var veldig fascinerende. Og fjellene er vakre med dramatiske kontraster Og jeg vil komme igjen til disse fantastiske regionene og da med min kjæreste Linda ", legger han til.

- “ Folk hjemme forbinder Romania kunmed fattigdom og elendighet, men dette har jeg ikke sett noe mer av her enn hjemme! Jeg har oppdaget noe hel annet!”


Aventurile unui tânăr suedez în România. „Mi-au zis că e doar sărăcie şi mizerie, eu le arăt tuturor că e cu totul altceva”
Citeste mai mult:
adev.ro/r9cbhl

GAMLEBYEN BUCURESTI har blitt et kjent møtested for turister fra hele Europa de siste årene

TIPS BUCURESTI

Bucuresti- Romanias hovedstad

DE RUMENSKE BADEBYENE

Badeferie på rumenske "Litoral"

Den rumenske riviera | Om de rumenske badebyene på norsk

LANDSBYMUSEET

Brasov

Brasov
Video

Europas størsta spa | www.therme.ro

Europas størsta spa | www.therme.ro
Therme Bucuresti er Europas største spa åpnet i januar 2016.Klikk bildet for en presentasjon

Iasi

Iasi
Video

Barlad

Barlad
Video